Van Uffelen makelaars

Veelgestelde vragen

Verkopen

Kunnen jullie mij ook helpen als ik een woning wil aankopen?

Naast het verkopen van woningen kun je bij ons zeker ook terecht voor aankoopbegeleiding. Op basis van jouw wensen gaan we graag voor je op zoek naar een passende woning. Ook brengen we de financiële mogelijkheden voor je in kaart zodat we heel gericht kunnen zoeken. Hier lees je er meer over.

Waarom zou ik kiezen voor Van Uffelen als verkoopmakelaar?

De keuze voor een verkoopmakelaar is heel persoonlijk. Er moet een klik zijn natuurlijk. Ons familiebedrijf bestaat al ruim 45 jaar en heeft een goed op elkaar ingespeeld team van mensen, die al vele jaren bij ons kantoor werken. Ook hebben we een uitgebreid netwerk, dat we graag inzetten om jouw woning te verkopen voor de beste prijs en op het juiste moment.

Hebben jullie een standaard aanpak voor de verkoop van woningen?

Elke klant is voor ons uniek en elke koper is anders. Daarom maken we voor elke woning een effectieve verkoopstrategie op maat. Dat werkt het beste hebben we in de loop der jaren gemerkt. Op basis van diezelfde ervaring volgen we ook een vaste, bewezen succesvolle route. Onze eigen website is hierbij een belangrijk verkoopmiddel. Je kunt het stappenplan voor onze verkoopaanpak hier downloaden.

Wat doen jullie allemaal om mijn woning zo goed mogelijk te verkopen?

Een snelle en succesvolle verkoop van jouw woning in Eindhoven of omgeving vraagt om een perfecte presentatie en maximale zichtbaarheid. Afhankelijk van de situatie en jouw wensen kunnen we een veelheid aan middelen inzetten om jouw woning in de spotlights te zetten. Naast een opvallend verkoopbord, een uitgebreide brochure, vermelding op Funda en social media, kun je ook denken aan verkoopstyling, 3D-plattegronden, 360-graden foto’s en een pakkende video.

Wat gaat mijn woning opleveren?

Om je een goede indicatie te geven van de verwachte verkoopopbrengst van je woning, kun je kiezen voor een kosteloze en vrijblijvende waardebepaling. Op basis hiervan kunnen we je ook aangeven hoeveel tijd er nodig is om je woning te verkopen. Let op: een waardebepaling is geen taxatierapport. Hiermee kunnen we je ook helpen, bijvoorbeeld voor het aanvragen van een hypotheek.

Welke documenten heb ik nodig als ik mijn woning wil verkopen?

Als je in Nederland een huis wilt verkopen, heb je verschillende documenten nodig om ervoor te zorgen dat het verkoopproces soepel verloopt. Het belangrijkste document is het eigendomsbewijs (de akte van levering). Verder moet je denken aan kadastergegevens, plattegronden, bouwtekeningen en lijst van zaken, waarin staat welke roerende zaken achterblijven in de woning en welke zaken je als verkoper meeneemt. Denk verder ook nog aan een WOZ-beschikking, het energielabel van je woning en aan VVE-stukken (bij appartementen).

Kopen

Ik ben een starter, kunnen jullie mij helpen om een woning in Eindhoven te vinden?

Jazeker, ook als starter ben je van harte welkom bij Van Uffelen makelaars. Hoewel de woningmarkt uitdagend is, willen we je graag helpen om een passende woning te vinden. We kunnen je ook helpen met onafhankelijk hypotheekadvies om te kijken wat er financieel mogelijk is.

Waarom zou ik kiezen voor Van Uffelen als aankoopmakelaar?

Het vinden van een nieuwe woning in de regio groot Eindhoven kan een flinke uitdaging vormen in de huidige krappe markt. Als je ons inschakelt als aankoopmakelaar, kunnen wij je helpen om je woonwensen waar te maken. Zo hebben wij altijd woningen in portefeuille, weten we alles van de lokale woningmarkt en hebben we inzicht in het aanbod van nieuwe woningen, voordat ze op Funda staan. Wij kunnen ervoor zorgen dat jij er als een van de eersten bij bent!

Bieden jullie ook NVM-aankoopbegeleiding?

Jazeker, wij zijn een NVM-makelaar en bieden dus complete NVM-aankoopbegeleiding. Daarmee weet je zeker dat wij alles tot in perfectie voor je kunnen regelen rondom de aankoop van je woning. Wil je meer over NVM-aankoopbegeleiding weten, kijk dan ook eens op de website van de NVM.

Hebben jullie een vaste procedure voor het aankopen van een woning?

In de loop der jaren hebben we heel veel ervaring opgebouwd als aankoopmakelaar. Die kennis en ervaring hebben we gebundeld in een handig stappenplan. Je kunt het hier downloaden. Uiteraard is geen project hetzelfde, dus als het nodig is of de situatie daarom vraagt wijken we af van het stappenplan.

Wat kost het om jullie in te schakelen als aankoopmakelaar?

Dat hangt af van jouw wensen. We bespreken het graag met je in een persoonlijk gesprek. Neem hiervoor gerust contact met ons op. We attenderen je ook graag op ons Alles-in-1-pakket.

Alles in één pakket

Wat is het Alles-in-1-pakket van Van Uffelen makelaars?

Als je een woning in Eindhoven of omgeving wilt kopen, wil je geen verrassingen achteraf. Met de zekerheid van ons Alles-in-1-pakket kies je voor complete NVM-aankoopbegeleiding en regelen wij alles rondom de aankoop van je woning. Van eerste bezichtiging tot en met het afsluiten van de hypotheek. Kijk hier voor alle voordelen.

Krijg ik korting als ik kies voor jullie Alles-in-1-pakket?

Als je kiest voor ons Alles-in-1-pakket en we alles voor je mogen regelen, kun je rekenen op een aantrekkelijke pakketkorting. Deze kan oplopen tot wel € 1.500!

Geven jullie ook bouwkundig advies?

Aanvullend kun je kiezen voor een bouwtechnische keuring met bijbehorend bouwkundig advies. Een externe, onafhankelijke bouwkundige onderzoekt dan de bouwkundige staat van je nieuwe woning en geeft hier uitgebreid advies over. Hiervoor worden wel extra kosten in rekening gebracht. 

Hypotheekadvies

Kan ik bij jullie ook terecht voor een hypotheek?

Ook op dit gebied helpen we je graag. We helpen je met een uitgebreid en onafhankelijk hypotheekadvies. We zijn niet gebonden aan bepaalde hypotheekverstrekkers, dus kunnen we je altijd helpen aan de beste hypotheek voor jouw situatie, passend bij jouw voorkeuren.

Van welke geldverstrekkers leveren jullie hypotheken?

We zijn volledig onafhankelijk en niet gebonden aan bepaalde hypotheekverstrekkers. Je vindt bij ons producten van vrijwel alle aanbieders op de Nederlandse markt. Reken maar op de beste rentepercentages, kosten en voorwaarden!

Mijn rentevaste periode loopt af. Kunnen jullie me helpen?

We kijken graag met je mee of het beter of voordeliger kan. Als je op zoek bent naar een nieuwe hypotheek, maar bijvoorbeeld ook als je wilt verbouwen of verduurzamen of als je rentevaste periode afloopt. Uiteraard kijken we altijd heel goed welke nieuwe voorwaarden het beste passen bij jouw situatie.

Wat rekenen jullie voor een hypotheekadvies?

Wij rekenen geen provisie op basis van een percentage. Bij ons betaal je een vaste fee voor een uitgebreid financieel advies en hypotheekbemiddeling. Je weet dus vooraf precies waar je aan toe bent. Ook rekenen we geen aanvullende kosten voor het afsluiten van een levensverzekering, woonlastenbeschermers of andere producten om de betaalbaarheid van je hypotheek te beschermen bij een life event. Goed om te weten: we kijken samen heel goed naar jouw situatie en naar de voorwaarden van de financiële producten die je nodig hebt. Zo weet je zeker dat je de juiste keuzes maakt, ook op de lange termijn.

Taxatie en waardebepaling

Kunnen jullie mijn woning taxeren?

Daar kunnen we je zeker mee helpen. Onze taxateurs zijn erkend en werken volgen de uitgangspunten van het Nederlandse Woning Waarde Instituut (NWWI). Zij komen graag naar je toe om een taxatie van je huidige of aan te kopen woning uit te voeren.

Wat is het NWWI?

Het Nederlandse Woning Waarde Instituut (NWWI) is een onafhankelijk taxatie-instituut dat uitgebrachte taxatierapporten valideert. Zij controleren of een taxatierapport uniform en volgens de richtlijnen is opgesteld. Geldverstrekkers krijgen op deze manier een betrouwbare en objectieve woningtaxatie die inzicht geeft in de wijze waarop de taxatie tot stand is gekomen. Zonder een controle van het NWWI wordt een taxatierapport in veel gevallen niet geaccepteerd.

Zijn jullie verder nog gecertificeerd?

Van Uffelen makelaars is een gecertificeerd en beëdigd Register Makelaar-Taxateur (RMT). Wij kunnen iedere taxatie voor je verzorgen. Ook zijn we aangesloten bij de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM) en geregistreerd bij de Stichting VastgoedCert. Zo weet je zeker dat je taxatie secuur en op deskundige wijze wordt uitgevoerd. Alle banken, financierings- en verzekeringsmaatschappijen accepteren onze taxatierapporten.

Hoe snel kan een taxatie plaatsvinden?

Binnen enkele werkdagen na de taxatie ontvang je het taxatierapport van ons. Als je echt haast hebt, kunnen we een taxatie binnen 72 uur voor je afronden.

Wat is het verschil tussen een taxatie en een waardebepaling?

Een waardebepaling is een verkoopvoorbereiding van je woning. Het is dus geen officieel taxatierapport! Een taxatierapport heb je bijvoorbeeld nodig als je een hypotheek wilt afsluiten, als je wilt weten of je recht heb op Nationale Hypotheek Garantie (NHG) of om te bepalen in welke tariefklasse je met je hypotheek terechtkomt. Op basis van het taxatierapport beoordeelt de bank of geldverstrekker of zij de hypotheek kunnen verstrekken.

We zijn benieuwd naar je verhaal!

Heb je een vraag of wil je een afspraak met ons maken? Je kunt ons bellen of stuur een Whatsapp-bericht. Je hoort snel van ons!